Digiturundus- miks ja kellele?

Blogi

Kommenteeri
Miks me peame pöörama täna rohkem tähelepanud digiturundusele ja mis toimub sotsiaalmeedias? 

Viimastel aastatel on digiturunduse osakaal Eesti iluettevõtetes jõudsalt kasvanud. Seda on näha meie Facebooki ja Instagrami seintel kui jälgime postitusi ja vaatame pilte. Kõige selle vahel jõuab meieni suur hulk reklaami. Kui varasemalt oli tegemist rohkem välismaiste ettevõtete reklaamidega siis nüüd näeme juba ka rohkem erinevate Eesti ettevõtete reklaame oma seinal.  On ka hakanud kasvama osakaal  iluettevõtete näol - kas need on kosmeetikat müüvad e-poed või on hoopis ilukoolitusi pakkuv koolituskeskused. Kuid siiski suur osakaal on suunatud toodete müügile ning vähem teenuse müügile. Digiturunduse kasutamine on eriti kasvanud just viimasel kümnendil.

 

Peamine põhjus on selles, et inimesed veedavad täna internetis rohkem aega kui kunagi varem. 2015. aasta uuringus selgus, et eestlased veedavad keskmiselt 2 tundi igapäevaselt internetis surfates. Siis 2019 raportite (We Are Social ja Hootsuite) järgi veedavad inimesed netile ligipääsu võimaldava elektroonika seltsis maailmas 6,5 tundi päevas (sellest sotsiaalmeedias 2t 16min). See on aastas umbes 100 päeva.

Aastal 2018 oli Eestis internet kasutajaid 1.27 miljonit inimest mis on 97% elanikkonnast, kellest 88% kasutavad internetti iga päev.

 

Mida eestlased netis teevad? (2019)

(Telefon vs. desktop)

  • Kasutatakse otsingumootoreid – 53 vs. 74%
  • Külastatakse sotsiaalmeediat – 48% vs. 57%
  • Mängitakse mänge – 7% vs. 13%
  • Vaadatakse videoid 39% vs. 56%
  • Otsitakse infot toodete kohta – 24% vs. 34%

Selle statistika järgi võib väita, et olulisemad platvormid meile on Google, Instagram, Facebook ja Youtube

Statistika kohaselt on internetis viibivate inimeste arv väga kõrge ning see on ka üks põhjus miks paljud ettevõtted viivad reklaamile suunatud eelarve digiturundusse. Kuna reklaami saab teha kõikidel interneti platvormidel, millest kindlasti suur osakaal on sotsiaalmeedia turunduses.

Miks siis digiturundus on nii populaarne?

  • Digiturundus on kuluefektiivne. Alustavatel ja väikestel ettevõtetel kellel pole miljon euroseid turunduseelarveid on parim viis kasutada e-turundus lahendusi nagu sotsiaalmeedia, otsingumootorite optimeerime (SEO), e-postiturundus jms. Online turundus genereerib täna tihtipeale suuremat tasuvust. Näiteks osaledes messil kulub ettevõttel tunduvalt rohkem ressursse, kui teha reklaami internetis ja sihtida oma sihtrühmale õiget sõnumit.
  • Teiseks on mobiiliturundus kõige kiiremini kasvav turg üldse, sest 49% kogu digitaalse reklaami kuludest läks 2015. aastal mobiilsele turundusele ja 2019. aastaks kasvab see kuni 73%-ni.

 

Digiturunduse üheks suureks eeliseks on, et seal olevaid tegevusi, kampaaniaid ja muid turunduskanaleid on võimalik analüütika abil mõõta. See mõõdab näiteks, kes teie lehel käivad, mida nad teevad, kust kanalitest tulevad kliendid ja päringud.

Mõned aastad tagasi töötas hästi erinevatesse Facebooki grupidesse jagamine, mis täna enam turu ülekülluse tõttu ei toimi nii hästi. Täna ka klientide sõnul kellegi soovitamine ei ole usalusväärne, sest salongide sisene üksteise soovitamine on väga levinud, seega suust suhu reklaam ei ole enam nii effektiivne. Lisaks Facebooki kõrval on kasvanud Instagrami populaarsus, kuid sellel platvormil turundamine on mõnevõrra erinev Facebooki omast.

 

Täna on kindlasti digiturundusel suur osa iluteeninduses, et jõuda kliendini kiiremini ja effektiivsemalt. Digiturundus võib tunduda paljudele hirmutav ja keeruline. Kuid seda saab õppida ning väikeettevõtetel on seda ise lihtne hallata ning just väikeettevõtetele on turundus kõige olulisem.


Kas tunneksid huvi digiturunduse kohta, ning sooviksid, et kirjutaksime sellest rohkem?  Kuidas analüütikat lugeda? Mis on emotsiooni planeerimine? Kes, kuidas ja mismoodi? Jäta kommentaar, mis pakub täpsemalt huvi ning püüame selle tuua sinuni. (kommentaari lahter postituse kohal)



Tahad uurida rohkem statistika kohta 2019/2020? https://wearesocial.com/digital-2020



Kuhu koolitusele minna?  Nullist pakub webinaride näol väga hea hinnaga sotsiaalmeedia koolitusi. 

https://nullist.ee/facebooki-instagrami-koolitus/


Lisa kommentaar

Email again: